Tyndt indhold – Hvad er det for noget?

Professionel SEO-rådgivning og hjemmesider i verdensklasse


I gamle dage kunne man snildt opnå en CTR på banner-reklamer på 3-5%, eller mere. Så begyndte den at falde. Og i takt med at den faldt, fokuserede mange sælgere på, hvor stor brandingværdien var. Jeg tillod mig derfor, lidt retorisk, at spørge dem, om brandingværdien stiger når klikraten falder?
Det korrekte svar er jeg overbevist om, at du godt kan regne ud. Det er naturligvis et rungende nej. Brandingværdien stiger ikke på annoncering blot fordi den direkte og målbare respons falder.
Men betyder det så, at branding altid er bullshit – at “brandingværdi” blot er reklamebranchen universelle og dårlige undskylding for markedsføring uden effekt?
Nej. Branding er på ingen måde bare bullshit. Branding – det at have et godt varemærke, som folk forbinder med noget positivt, har en lang række meget konkrete værdier, som kan omsættes både on- og offline. I dette indlæg vil jeg se lidt nærmere på nogle af de mest tydelige fordele ved at have et godt brand.

Og på trods af, at Google siger vi bare skal lave noget godt indhold, så kommer de links vi fortjener af sig selv, så er det fortsat et uomtvisteligt faktum, at en aktiv linkbuilding strategi giver flere links (og bedre rankings) end hvis du bare følger Googles “gode råd”.
Den store udfordringer er, at den måde vi lavede links på for blot nogle få år siden ikke dur mere. I hvert fald ikke hvis vi kun gør det.
Tidligere arbejdede de fleste først og fremmest med det man samlet set kan betegne som “Acquired Links”. I dag bør det meste af dit linkbuilding budget bruges på “Earned Links”.

Digicure udtaler, at et website bør loade på under 2 sekunder. Det er desværre ikke hele sandheden. Faktisk bør et website i dag loade Above The Fold (ATF) indhold på under 1 sekund på mobile enheder.
Det er Googles officielle anbefalinger, og hvis dit website ikke lever op til dette, så vil det (alt andet lige) have sværere ved at ranke i Google, når de mange mobilbrugere søger efter dine produkter!

Det er gode nyheder for os der arbejder med SEO og sociale medier.
I 2011 sluttede et tilsvarende samarbejde mellem Google og Twitter. Indtil da havde data-aftalen betydet, at nye tweets røg direkte ind i Google og kunne vises med det samme i det der blev kaldt Real Time Search.
Men hvad vil den nye aftale egentlig betyde for os der arbejder med SEO? Det vil jeg se lidt nærmere på i dette indlæg …
Support og Salg
Man–Tor: 09:00 – 16:00
Fredag: 09:00 – 15:00
Bogholderi
Man–Fre: 10:00 – 15:00
(Lukket ml. 11:45 – 12:15)