Google Ads (AdWords) optimering
Google Ads, som tidligere gik under navnet Google AdWords er Googles online annonceringsprogram. Det giver dig mulighed for at annoncere i Googles søgeresultater, på Googles mere end 2 millioner partnersites via displaynetværket, Geneksponering af brugere via remarketing-annoncering, Google shopping annoncering eller endda videoannoncering via YouTube, der ejes af Google selv. Kort sagt er mulighederne mange, når det kommer til annoncering med Google Ads.
Læs også vores store (gratis) guide til Google Ads optimering her.
Google Ads er den hurtigste og mest målrettede måde at ramme din målgruppe i søgemaskinerne på.
Der afregnes i Google Ads med en pris pr. klik (CPC) – i hver fald, når det kommer til søgeannoncerne, der vises i Googles søgeresultat, enten som en af de 4 øverste annoncer eller som en af de 3 annoncer, nederst på siden. Prisen, du betaler pr. klik afhænger af til dels af konkurrencen, men vurderes ud fra det, der kaldes kvalitetsresultatet – en score fra 1-10, hvor 10 er det bedste. Denne score udregnes på baggrund af relevansen gennem din annoncering, herunder søgeord, annoncetekst, forventet CTR (Click Through Rate) samt oplevelsen af den landingsside, brugerne lander på, når de klikker sig gennem din annonce og lander på din hjemmeside.
Google Shopping afregnes ligeledes pr. klik, mens display og video kan afregnes pr. tusiden visninger (CPM) eller pr. videovisning med Cost per view (CPV).
Med udgangspunkt i dine produkter og services finder vi frem til alle de relevante søgeord, som det kan forventes, at din målgruppe vil bruge for at finde dig og det du tilbyder.
Disse søgeord bruges i udviklingen af dine kampagner, annoncegrupper og annoncetekster. Vi optimerer hver enkel del, så du opnår den bedst mulige dækningsgrad, laveste kontaktpris og højeste konverteringer.
Hvorfor annoncere på Google?
En typisk årsag til at gøre brug af Google Ads er, at dine organiske placeringer – altså de naturlige (ikke annonce) resultater, der kommer fra en søgning på Google, ikke er gode nok. Dermed kan du med fordel bruge Google Ads til at sikre synlighed på vigtige søgeord og endda komme til at ligge helt øverst på søgeresultatsiden i Google.
Men selv hvis du ranker godt organisk på dine søgeord, kan der være strategisk gode grunde til fortsat at bruge Google Ads. Om det kan betale sig for dig, kan vi hjælpe med at finde ud af.
Ud over opsætning og løbende optimering af dine Google Ads kampagner, hjælper vi dig med at styre det aftalte budget og mål, samt optimere kontoen løbende og herunder implementere de nyeste tiltag, så du altid er et skridt foran dine konkurrenter, når det kommer til de nyeste tendenser indenfor Google Ads.
Annoncering på Google er meget mere end det
Google Ads er som sagt ikke kun annoncering med tekstannoncer i søgeresultaterne på Google – det er meget mere end det.
Med Google annoncering har du mulighed for at eksponere din virksomhed via bannerannoncer på Googles kæmpestore netværk af hjemmesider kaldet Display-netværket.
Du har også mulighed for at annoncere med dine produkter via Google Shopping og sidst men ikke mindst, har du mulighed for at annoncere med video via Youtube.
Hvad med al den data der indsamles?
Det hjælper vi dig selvfølgelig også med. Vi vil i løbet af samarbejdet hjælpe dig med implementering af Google Analytics, samt danne kobling mellem din Google Ads konto og de data du indsamler i Analytics.
Vi kan hjælpe dig med:
- Google Ads annoncering (search ads)
- Google Display annoncering, herunder remarketing
- Google Shopping Ads
- Youtube video annoncering
Derudover kan vi teknisk hjælpe dig med:
- Implementering af tags ifb. med f.eks. remarketing
- Opsætning af Google Analytics
- Opsætning og implementering af konverteringssporing
- Opsætning af Google Tag Manager
Kontakt os i dag – og få et uforpligtende tilbud
Udfyld nedenstående formular, så vil en af vores rådgivere kontakte dig for en helt uforpligtende snak om dine behov. Eller ring på: 70 22 80 82
Hvad er Google Ads
Google Ads er Googles online annonceringsprogram, der giver dig mulighed for at annoncere i Google søgemaskine, på Googles displaynetværk eller endda med videoannoncering via YouTube.
Hvordan betaler man for annonceringen
Du kan betale for din annoncering med Google Ads på flere måder. Typisk sker afregningen via CPC (Cost per click), men der kan også afregnes via CPM (Cost per Mille / betaling per tusinde visninger) eller via CPV (Cost per View).
Er det dyrt at annoncere med Google Ads
Nej typisk ikke. Det afhænger meget af din branche. Dog skulle udgifterne til selve annonceringen gerne tjenes hjem (og mere til), når der annonceres via Google Ads.
Hvor bliver mine annoncer vist med Google Ads
Det afhænger af annonceformatet. Annoncerer du med søgeannoncer, vises de i Google søgeresultatside – enten øverst eller nederst på siden. Via displaynetværket, bliver dine annoncer vist på Googles mere end 2 millioner partnersider rundt om på nettet.