Instagram annoncering
Annoncering på Instagram har virkelig taget fart de seneste år. Instagram er, som de fleste ved, en visuelt drevet platform, hvor der stilles store krav til billedets udformning, herunder kvalitet, vinkel, indhold og ikke mindst valg af filtre.
Instagram er meget mere end det – på Instagram, som i øvrig er ejet af Facebook, kan du benytte dig af diverse annonceformater, som vi også kender fra Facebookannoncering.
Der er mange årsager til at annoncere på Instagram – du kan via platformen opnå en lang række målbare resultater for din virksomhed. Noget af det, du f.eks. kan opnå med Instagram er:
- Mere trafik til dit website
- Flere konverteringer (f.eks. køb på din webshop, tilmelding til nyhedsbrev, udfyldelser af kontaktformularer mm.)
- Et øget kendskab til dit brand eller produkt
- Flere installationer af din app
- Flere afspilninger af din video
- Mere salg fra din webshops produktkatalog
- Flere samtaler i Messenger
Kort om annonceformaterne
Instagram-annoncer vises generelt i et fremtrædende, lineært format og der er en del annonceformater, der kan anvendes. Herunder følger et kort overblik over disse:
Annoncer i Stories: Med annoncer i stories kan du supplere indholdet i brugernes nyheder med annoncer i Instagram Stories. Stories kender de fleste og figurerer i toppen af instagram-appen for de personer, der har lagt dem op. Med stories kan du få forbindelse til de mere end 500 mio. konti, der bruger Stories hver dag.
Billedannoncer: Med billedannoncer i Instagram, kan du fortælle din historie gennem et rent, enkelt og smukt annoncekanvas. Der er generelt to formater, der kan benyttes her: kvadratisk eller liggende format.
Videoannoncer: Med videoannoncer kan du få den samme gode effekt, som du kan fra billedannoncer – her er der bare mulighed for at kombinere dette med effekterne fra det visuelle, lyden og bevægelsen. Du kan dele videoer, der er op til 60 sekunder lange – både i liggende eller kvadratisk format.
Karruselannoncer: Karruselannoncer fungerer, som navnet antyder, som en karrusel i form af billeder. Med karruselannoncer kan du fremhæve forskellige produkter eller fortælle en lille historie om f.eks. et brand gennem billeder, der alle hører sammen.
Samlingsannoncer: Med samlingsannoncer kan du inspirere brugerne visuelt. Derudover kan du hjælpe din målgruppe med at opdage, finde og købe produkter. Fortæl en integreret historie med et produkt eller en livsstil i fokus via video, billeder eller begge dele.
Annoncer i Udforsk: Udforsk er et område, hvor du kan nå ud til folk, der er interesseret i at udforske nyt. Dette gøres ved at udvide dine annoncer i nyheder til målgrupper, der ønsker at udvide deres interesser udover de konti, som de følger i forvejen.
I appen: Annoncer i appen er vel nok den mest almindelige og nemmeste måde at annoncere på. Dette foregår ganske enkelt på den måde, at du booster opslag, du allerede har posted på din væg. Du skal blot vælge det opslag, du vil promovere, og herefter kan du spore, hvor mange folk der ser og interagerer med dit opslag.
Hvorfor annoncere på Instagram
Fordi Instagram virkelig skiller sig ud fra mængden idet, det er et meget visuelt orienteret medie, der har til formål at inspirere og inddrage brugere på en helt anden måde end så mange andre platforme formår at gøre det.
Husk på, at du via Instagram kan målrette på et utal af områder. F.eks. på demografiske oplysninger, geografiske områder, interesser, adfærd – alt sammen via brugerdefinerede målgrupper, kopimålgrupper eller automatisk oprettede målgrupper.
Kontakt os i dag – og få et uforpligtende tilbud
Udfyld nedenstående formular, så vil en af vores rådgivere kontakte dig for en helt uforpligtende snak om dine behov. Eller ring på: 70 22 80 82
Hvorfor annoncere på Instagram
Fordi instagram virkelig skiller sig ud fra mængden idet, det er et meget visuelt orienteret medie, der har til formål at inspirere og inddrage brugere på en helt anden måde end så mange andre platforme formår at gøre det.
Hvilke mål bør jeg fokusere på
Du kan fokusere på flere mål, når du annoncerer på Instagram. Typisk vil dog være at fokusere på:
- Trafik
- Konverteringer
- Øget kendskab
- App installationer
- Afspilninger af video
- Salg fra produktkatalog
- Samtaler i Messenger
Hvilke annonceformater findes der på Instagram
Der er flere annonceformater på Instagram med hvert deres fokus. De typiske formater er:
- Annoncer i Stories
- Billedannoncer
- Videoannoncer
- Karruselannoncer
- Samlingsannoncer
- Annoncer i udforsk
- Annoncer i appen