Du spilder din tid på det forkerte SEO!

Der er flere hundrede parametre, der har indflydelse på, hvor godt du ranker i Google og hvor meget, og hvor god, trafik du får ud af det. Næsten alle websites kan have gavn af, at der optimeres lidt – eller meget, på hver af de mange parametre, for at opnå de ønskede resultater.
Du har sikkert ikke resurser til at optimere alle parametre, på samtlige sider på dit website, helt optimalt på en gang, men må, som de fleste, tage tingene sådan lidt mere skridt for skridt.
Men hvad skal du starte med? Hvad er “must have”, hvad er “nice to have”? Og i hvilken rækkefølge kan det bedst betale sig at få ordnet alle de (som regel mange) “nice to have’s” – og hvilke af dine sider skal du starte med?
Jeg hedder Dennis Stammerjohan, og jeg er den nyeste SEO konsulent her i Waimea teamet. Jeg læser til markedsføringsøkonom, og det var i anledning af denne uddannelse, at jeg fik muligheden for at arbejde i Waimea.
En god ven – og virksomhedsejer, ringede til mig forleden dag og nærmest skreg i telefonen: Hjælp! Google har straffet mit site! Jeg har fået en Google penalty!
Google sendte i slutningen af februar en officiel melding ud på deres blog om, at de fra 21. april i år vill stramme yderligere op på deres mobile filtrering – altså den del af deres samlede algoritme, der sørger for, at mobil-brugerne primært bliver præsenteret for links til websites, der faktisk også kan vises på den mobile enhed de bruger.
Der er mange som har spurgt os om, hvorfor vi lige valgte at kalde vores nye bureau for Waimea Digital. Det er ikke så underligt, for det er jo et lidt specielt navn.
