Hvad betyder Søgemaskinepositionering ?
Søgemaskinepositionering er et gammelt udtryk for det at “positionere et website i søgemaskinerne”. Altså at synliggøre det øverst i resultaterne.
Beskrivelse: Søgemaskinepositionering, som udtryk, er rykket i baggrunden for betegnelser som: SEO, Search Engine Optimization eller i lidt bredere forstand Search Engine Marketing (på dansk: Markedsføring i søgemaskiner).
Søgemaskinepositionering var oprindeligt et udtryk, der skulle illustrere, at der var tale om en særlig form for aktiv (eller “agressiv” om du vil) form for søgemaskineoptimering. Med søgemaskinepositionering blev der lagt vægt på “positionering” af helt bestemte ord og fraser i udvalgte søgemaskiner.
I dag, som dengang, er vi underlagt en masse omstændigheder i forbindelse med markedsføring i søgemaskiner, der gør, at vi ikke altid kan “positionere” vores sider præcis som vi selv gerne vil.
Søgemaskinepositionering anvendes ikke længere som faglig betegnelse i nogen væsentlig grad.
Skriv en kommentar