Hvornår har du fået dit sidste link?
Links er stadig en af de vigtigste faktorer for en høj synlighed i både Google og Bing. Men i modsætning til mange andre ting du kan optimere er det ikke nok bare at køre en kortvarrig kampagne. Du skal løbende – hver eneste måned, have nye links til dit website for at fastholde eller øge din synlighed.
I det her indlæg skal vi se lidt nærmere på, hvordan du kan sikre løbende at få nye links til dit website – og hvor mange du skal have for at det virker.
Hvor mange nye links skal du have?
Hvor mange nye links du skal bruge hver måned afhænger af flere ting – herunder:
- Hvor mange nye links får dine stærkeste konkurrenter hver måned?
- Hvor langt bagud er du i forhold til dem – eller foran dem?
- Hvor hurtigt vil du gerne øge din synlighed?
I værktøjer som Ahrefs.com kan du analysere både din egen og konkurrenternes udvikling i links. Både i forhold til hvor mange nye de får, hvor mange de taber og kvaliteten af disse links.
Nedenfor kan du se et eksempel på en sådan analyse – for et enkelt website (dette).
OBS: Det kræver et betalt abonnement at bruge Afrefs.com
Hvis ikke de selv har et abonnement kan vi lave analyserne for dig.
Uanset hvor meget du er bagud i forhold til dine konkurrencer, eller hvor hurtigt du gerne vil forbedre din synlighed er der en begrænsning for, hvor mange nye links du bør skaffe hver måned.
Udviklingen i links bør ikke fremstår helt unaturlig – for så risikerer du at Google ignorere dem. Og så er alt arbejdet jo spildt.
Målet bør normalt være, at få lidt flere links hver måned end dine konkurrenter – ikke for mange.
Hvordan får du en stabil tilgang af nye links til dit website?
Det kommer meget an på hvilken type website du har.
Hvis du f.eks. driver et anerkendt nyhedsmedie, eller et stærkt community site som Amino.dk, så vil der helt naturligt komme en del nye links hver måned – alene fordi der løbende publiceres nyt, spændende og deleværdigt indhold. Måske er det nok i sig selv.
Men for de fleste sites er de links der kommer naturligt og uprovokeret langt fra nok. Og selv for de websites der får mange naturlige links kan det være nødvendigt at supplere med linkbuilding – ikke mindst, hvis dine konkurrenter gør det og derfor får flere nye links end dig.
Men hvordan gør man så det? Hvordan får du den ønskede mængde af links hver eneste måned?
Der findes rigtig mange måder at skaffe links til websites, som hver især har sine fordele og ulemper. Men fælles for dem alle er, at det kræver både hviden og tid. Ofte rigtig meget tid.
Du kan læse lidt mere om de to vigtigste typer af linkbuilding her.
Mange vælger derfor – fornuftigt nok, at outsource opgaven med den løbende linkbuilding til et firma som Waimea.
Vi varetager i dag linkbuilding for mere end 200 danske virksomheder – nogle er helt små og har måske kun brug for 2-3 nye links pr. måned, og andre skal bruge en del mere.
Skal vi hjælpe dig med løbende linkbuilding?
Uanset om du har en lille virksomhed med begrænsede behov og budget eller en større virksomhed og mere krævende behov kan vi hjælpe dig med din løbende linkbuilding. Udfyld nedenstående formular, skriv på info@waimea.dk eller ring på 70 22 80 82 og få en uforpligtende snak med en af vores rådgivere. Så finder vi en god pris til dig.
Skriv en kommentar