Ready for Countdown? Google AdWords
Hvis du har en online shop, tør jeg vædde med, at du gør meget ud af, at den fremstår flot og indbydende.
Men har du også med i dine overvejelser, at din shop bør fremstå ligeså, når det kommer til annoncering af denne?
Det har du måske, men lad mig præsentere dig for en måde, hvorpå dine Google AdWords annoncer kan blive endnu mere indbydende og livagtige, når potentielle kunder rammer søgeord, der udløser dem.
AdWords præsenterer ny nedtællingsfunktion
Og hvad skal det så lige betyde?
Hidtil har du, i dine AdWords annoncer, været underlagt et givent antal tegn, som du på bedste vis skulle bruge til, at frembringe dine budskaber og USP’er. Det er du sådan set stadig, men nu har du muligheden for, at præsentere dine potentielle kunder for en super skarp og dynamisk nedtællingsfunktion, som der viser hvornår dit udsalg, eller anden begivenhed slutter.
Interessant? Ja, bestemt! Selvom Google lige var en postgang for sent ude i forhold til dette års udsalg, skal du ikke lægge denne mulighed på hylden indtil januar 2016. Google’s nedtællingsfunktion, huser mange andre muligheder end blot udsalg. Man kunne for eksempel bruge funktionen, som en tilmeldingsfrist i forbindelse med uddannelsesstart eller lignende.
Men hvordan virker det så? Her kommer forklaringen.
Et tegn over dem alle …
Eller det vil sige, du skal faktisk skrive to tegn, for at nedtællingsfunktionen virker. De kommer her: {=
Et splitsekund efter du har indtastet disse to tegn, popper der en rigtig fin menu op, og du kan nu konfigurere din helt egen nedtællingsfunktion. Yes, så simpelt er det!
Alt andet lige er det i hvert fald mere simpelt end, at rode med diverse scripts eller virksomhedsdata.
Men hvad så ellers?
Korrekt. Selvom denne funktion er genial, skal du stadig være opmærksom på, hvad du ellers bringer af budskaber, i dine annoncer.
Her kommer nogle tips til, hvad du bør overveje.
- USP (Unique Selling Proposition): Gratis forsendelse? Stort udvalg? Hurtig levering? – you name it. Fremhæv det, der gør dig unik.
- Tilbyd noget for pokker: Har du en butik, ja, så sælger du nok noget. Giv kunden mulighed for at vælge – Fortæl om hvad du tilbyder, eller hvordan du kan kontaktes, hvis det er dit konverteringsmål.
- Inkluder ALTID Søgeord : Det du tilbyder er ofte relateret til de søgeord, som du har tilknyttet i dine annoncegrupper – Sørg ALTID for, at nævne mindst et af dem. Husk nu at disse søgeord vil blive fremhævet i søgeresultaterne.
- Landingssiden – tænk dig nu om: Hold nu hvad du lover, over for dine mulige kunder. Folk er konsekvente, og forlader med det samme din side, hvis de ikke ”lander” et sted, der giver mening for annoncen, som du lige har præsenteret dem for.
- Udnyt mobile enheder: Folk der søger på mobilen, har ofte en anden agenda en dem, der søger via desktop. Derfor bør du altid præsentere disse personer for din adresse, og dit telefonnummer – Så sørg nu for at bruge annonceudvidelserne: opkaldsudvidelse og adresseudvidelse.
- Opret flere annoncer: Du skal altid huske, at du ikke kan komme med alle dine budskaber gennem én annonce. Derfor bør du altid oprette 3-4 annoncer med forskellige budskaber, pr. Annoncegruppe. På den måde kan du split-teste og via data se, hvilke der klarer sig bedst.
Skriv en kommentar