Waimea takker for et godt år
Med afslutningen af 2015 har Waimea eksisteret i lige godt og vel 1 år. Vi lagde hårdt ud med ambitiøse planer og et godt lille team på bare 6 mand.
Vi har skulle har naturligvis haft udfordringer og planer har skulle justeres, men her, godt og vel et år efter vi startede, må jeg med ægte stolthed konstatere, at det er gået over al forventning. Resultaterne taler deres egent tydelige sprog…
- Vi er vokset meget og er pr. januar 12 mand – dobbelt så mange som da vi startede. Omsætningen er fuldt tilsvarende med.
- Vi har investeret kraftigt i nye produkter og services. Nogle er lanceret i år – herunder SEO Monitor, som 1.000 glade kunder alleerede benytter sig af. Nye spændende services er klar til lancering i 2016.
- Vi har haft sorte tal på bundlinien hver eneste måned. Vi kom ud med et overskud i det første, korte, årsregnskab for 2014 og 2015 ser også positivt ud.
2016 tegner til at fortsætte i samme spor. Vi forventer en fortsat høj vækst, mange nye medarbejdere og glade kunder.
Waimea har på den korte tid vi har eksisteret, fået etableret et stærkt navn i branchen, som førende eksperter i både organisk søgemaskineoptimering og paid search.
Særligt er vi, med rette, blevet kendte på vores stærke tekniske SEO-ekspertiser, analyser og linkbuilding, som vi har haft en meget stor vækst på. Men i 2015 har vi også udvidet med dedikerede tekstekspertiser til en rigtig god pris og hastighedsoptimering af særligt WordPress sites.
I 2016 kommer du til at opleve helt nye services fra Waimea, der på mange måder vil redefinere markedet og give mange flere adgang til bedre og billigere løsninger.
Vi ser frem til, at kunne byde mange flere nye kunder velkommen i 2016 og hjælpe jer alle med, at opnå større synlighed og bedre resultater på internettet.
Tak til Waimea teamet
Jeg vil gerne, her ved årets afslutning, benytte lejligheden til, at sige 1000 tak til vores fantastiske team på Waimea. Jeg er stolt og imponeret over jeres flotte arbejde – loyalt, professionelt og først og fremmest med intens fokus på, at give vores kunder value for money.
Vi lever af vores kunder – og at vi faktisk skaber værdi for dem. Det gør I! Hver eneste dag knokler I på, at skabe det indhold, links og den synlighed og det salg, som vores kunder forventer. Det skal vi blive ved med.
Vi skal altid holde fokus på, at skabe værdi for kunderne – mest af alt for deres skyld, men bestemt også, fordi det er sjovere, at gå på arbejde hver dag, når man ved at det man laver faktisk også virker. Berettiget faglig stolthed, gør en i godt humør.
Jeg bliver glad når jeg møder på kontoret om morgnen. Ikke alene har vi fået sammensat et team med stærke faglige kompetencer, det er også dejligt, at være sammen med jer. Der er en god stemning og vi kan grine sammen. Det er godt, for uanset hvor gode resultater vi skaber for kunderne nytter det ikke noget, hvis det ikke er tilfredsstillende og rart, at gå på arbejde.
Vi kommer til at vokse meget i de kommende år, men vi skal gøre alt for at holde fast i de mange gode ting vi, som team, allerede har.
Tak til konkurrenterne
En tak skal også lyde til vores mere eller mindre direkte konkurrenter. Alle der arbejder seriøst med, at levere gode services og produkter i markedet er med til at gøre det attraktivt for flere kunder. Flere udbydere gør kagen større. Så ja, vi er glade for konkurrencen.
Waimea er heldigvis vokset en del mere end “kagen” i år – så vi må indrømme, at have ædt noget mere, end en fair share af markedsvæksten, men sådan er den fri konkurrence jo.
Waimea søger flere nye folk i 2016
Vi søger allerede nu aktivt efter 2 nye account managers, som er gode til at sælge. Du kan læse mere om stillingerne her.
I løbet af 2016 får vi også brug for flere SEO folk og der åbnes nok også op for flere studentermedhjælper stillinger. Så hvis du har erfaring med SEO, brænder for Nettet, nethandel og online markedsføring, så er du meget velkommen til at skrive en ansøgning vedlagt CV til job@waimea.dk.
SEO på budgettet for 2016
Vi oplever, at flere og flere virksomheder afsætter dedikerede budgetter til arbejde med den organiske søgemaskineoptimering. Det er godt og klogt!
For faktum er, at stort set alle brancher i dag – også din, har brug for, at din målgruppe kan finde din virksomhed i søgemaskinerne – uanset hvor i deres købs-overvejelser de søger. Og det er vigtigt for dine brands, hvordan folk – samlet set, oplever dig i Google.
I nogle brancher søger folk lige når de er klar til at købe. I andre brancher søger flere i en lidt tidligere research-fase. Uanset hvor og hvordan din målgruppe søger er det naturligvis vigtigt at være til stede – og svare dem på det de efterspørger. Hvis ikke du gør det, så gør nogle af dine konkurrenter det garanteret.
SEO behøver dog ikke nødvendigvis, at være en særskilt post i dit budget. Rigtig meget af det vi gør med SEO handler om ordentlig teknisk kvalitet og overholdelse af vigtige standarder, høj redaktionel kvalitet, brugervenlighed og autoritet. Selv hvis der ikke fandtes søgemaskiner, burde du optimere alle disse forhold.
For nogle virksomheder flyder arbejdet med den generelle optimering af websitet naturligt sammen med SEO. Måske er de tekniske løsninger, de redaktionelle praksis og det naturlige arbejde med øget autoritet, så integreret, at det ikke kan skilles ad. Måske afregnes der samles for det – enten i form af eksterne services, eller interne resurser, der bruges på tværs.
Uanset om du har SEO på en særskilt post eller om det er en integreret del af dine løbende vedligeholdelses- og udviklingsbudgetter, så er det dog vigtigt, at du sørger for, at afsætte nok resurser til, at nå de mål du sætter dig i 2016.
Som jeg har sagt mange gange før, er den største risiko ved SEO, at du bruger for få resurser på det, så du – lidt forenklet sagt, blot ender med en mase side 2 og 3 placeringer. Det er der absolut ingen værdi i.
Hvis ikke du har resurser nok til at få i hvert fald nogle af dine vigtige keywords op på side 1 i Google, så får du intet ud af det. Så er pengene spildt.
I takt med at den generelle konkurrence øges og flere af dine konkurrenter (også) bliver dygtigere, så må du også trappe op på din indsats for at øge, eller fastholde, din synlighed i Google. Hvis du bare lader stå til, og fortsætter i 2016, som du gjorde i 2015, så vil du sandsynligvis tabe synlighed.
Helt konkret betyder det, at du i 2016 må regne med (bl.a.) at skulle øge din indsats på følgende områder:
- Du skal være endnu mere omhyggelig end nogensinde før med de tekniske detaljer. Dit website skal være lynende hurtigt, 100% mobilvenligt, have alle de nødvendige mark-up koder som Schema.org og Social META-data, og det skal være helt fri for duplicate content problemer og andre tekniske fejl.
- Du skal have øget fokus på kvaliteten af det indhold, som du lader søgemaskinerne indeksere. De bliver bedre og bedre til at forstå hvad det er folk vil have. Fokuser på det bedste.
- Du skal have øget fokus på user engagement – at få brugerne til at engagere sig mere i dit website, udtrykt igennem bl.a. lavere bounce rates, længere tid brugt på sitet, flere sidevisninger pr. user session, flere varer i indkøbskurven og højere konverteringsrater.
- Du skal have øget fokus på en langt mere naturlig og varieret linkbuilding, for at sikre en høj autoritet. Det vil fortsat være en meget vigtig faktor for gode rankings. Ensidig linkbuilding vil skade mere i 2016.
Vi står naturligvis, som altid, klar til at hjælpe dig igennem alle de udfordringer du måtte have.
Nogle af vores kunder rådgiver og inspirerer vi – så klarer de resten selv. Andre virksomheder udfører vi nogle, eller alle de praktiske opgaver for. Med de fleste er det en kombination. Uanset hvad dine behov er kan vi finde en god løsning, der passer dig – også i 2016.
Jeg ønsker jer alle et rigtig godt nytår
Mikkel deMib Svendsen
Administrerende Direktør & Partner
Skriv en kommentar