Restaurant KO & CO – en succeshistorie i ”Vandkantsdanmark”
Med en beliggenhed fjernt fra større byer, i et ofte overset hjørne af Sjælland, ligger restaurant KO&CO.
Det betyder, at kunderne ikke ”bare” kommer ind fra gaden på samme måde som i f.eks. København, hvorfor KO & CO har lagt en ekstra indsats i at være så synlige som muligt online.
Kunderne skal vide, at vi findes
Hos KO & CO i Faxe Ladeplads kan man få saftige bøffer og gode vine af egen import – bedre vin til lavere priser, end man normalt ser på restauranter.
Med sin attraktive beliggenhed ved Faxe Ladeplads Havn med udsigt over vandet er KO & CO et oplagt sted at tage hen for at nyde et godt måltid og hygge sig med familie, venner eller forretningsforbindelser.
Når en virksomhed som KO & CO er afhængig af synlighed på Google for at kunne overleve, er det vigtigt, at hjemmesiden spiller 100 %. Hvis ikke kunderne kan finde restauranten – ja, så lægger de pengene et andet sted.
Kommunikationsmedarbejder Mikkel Poulsen, hos Nybom Vine, virksomheden som står bag KO & CO, fortæller, at KO & CO valgte at få lavet deres website hos Waimea for at få en løsning, som kunne sikre dem en høj placering på Google.
I samarbejde med Waimea har KO & CO bygget hjemmesiden op omkring de søgeord, som skaffer flest kunder.
”Allerede inden vi åbnede restauranten 9. marts i år, havde vi 600 reservationer – ene og alene på baggrund af vores hjemmeside, som gik i luften bare tre uger før. Bedre start kunne vi ikke ønske os”, fortæller Mikkel Poulsen.
”Vi har ligget nr. 1 på de søgeord, vi ønskede os, nærmest lige fra hjemmesiden gik i luften. Hvis der undervejs opstår behov for justering af søgeord, følger der gratis rådgivning med i løsningen fra Waimea, så vi kan fastholde vores høje ranking på Google”.
Sagen er bøf med en nem og effektiv hjemmesideløsning
Sammen med hjemmesiden bruger KO & CO Facebook og lokale medier til markedsføring af restauranten. Resultatet er ikke til at tage fejl af: Sommeren 2018 har budt på masser af gæster ved bordene, både til frokost og aften.
Der er nok at se til på den travle restaurant, og derfor er det vigtigt, at samarbejdet med webbureauet kører nemt og uden problemer.
”Vores hjemmeside fra Waimea har fra starten kørt fejlfrit, og kunderne har nemt ved at finde og navigere rundt på siden”, siger Mikkel.
Desuden gør Waimea det nemt for restauranten, når der skal foretages ændringer på hjemmesiden: ”Cirka hver 3. måned udskifter vi menuen efter årstiden. Vi sender bare det nye menukort til Waimea, som skifter det samme dag, og så skal vi ikke tænke mere på det”.
På nettet er der ikke noget, der hedder udkant – så længe du ligger på side 1 på Google
Er du en af dem, som driver virksomhed uden for de større byer?
Ring til Waimea på 78 76 10 30 eller udfyld formularen nedenfor og få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med at blive fundet på Google af dine kunder.
Skriv en kommentar