SEO TIP: Start med en grundig SEO-Analyse
Alle websites har brug for et eftersyn en gang imellem. På samme måde som din bil eller økonomi. Det gælder uanset om dit website er helt nyt, stort eller lille, eller om du har haft det og optimeret på det i mange år.
En SEO-Analyse er ubetinget en af de bedste investeringer du kan lave, for at opnå bedre synlighed i Google. I det her indlæg skal vi se lidt nærmere på hvorfor du bør overveje det og hvad du kan forvente, at få ud af det.
Uden opdateret indsigt optimerer du i blinde
Som du sikkert allerede ved er der utroligt mange ting, du kan gøre for at optimere din hjemmeside i Google. Det er summen af hvor godt det hele er optimeret, som er afgørende for resultatet.
Der er både tekniske forhold, redaktionelle forhold, links og user engagement, som kan optimeres. Alting kan næsten altid gøres lidt bedre – men hvor skal du begynde og hvor skal du ende? Hvad er de lavest hængende frugter og hvad er praktisk muligt?
En SEO-analyse er en grunddig gennemgang af din hjemmeside og alle de forhold, som kan spille ind på din synlighed i Google.
Med udgangspunkt i SEO-analysen laves en prioritering af, hvilke ting der skal gøres noget ved, så hurtigt som muligt, og hvilke ting der bør gøres noget ved hen ad vejen.
Et samlet road-map for din optimering. Uden SEO-Analysen kommer du at famle lidt i blinde og risikerer at bruge din tid og penge forkert.
Find 5 fejl – eller flere
Jeg har igennem de sidste godt 20 år lavet flere hundrede SEO-Analyser af både små og store website. Uanset hvor godt ejerne mente deres hjemmeside allerede var optimeret har jeg hver eneste gang fundet mere eller mindre alvorlige fejl, svagheder eller mangler. Ting der med fordel kunne optimeres for at opnå en bedre synlighed i Google.
Ved du helt nøjagtigt hvilke svagheder dit website har i dag?
Det hele bør testes!
Når vi laver en SEO-Analyse gennemgår vi alle de punkter som har betydning for din synlighed i Google. Der vil sikkert – forhåbenligt, være nogle ting som allerede er godt nok optimeret. Men de punkter springer vi ikke bare over. Det vil fremgå af rapporten at vi har tjekket dem og fundet det i orden. Det er nemlig også vigtigt at få bekræftet, at de ting som er lavet korrekt også er det.
Men, som nævnt ovenfor er det meget lidt sandsynligt, at der ikke også er nogle mere eller mindre alvorlige fejl, mangler eller svagheder på dit website. Vi finder stort set altid noget.
Alle de ting der bør gøres noget ved bliver så i første omgang inddelt i “must have” og “nice to have”. Det første er ting som børe rettes hurtigst muligt og det sidste er forhold der løbende bør optimeres på.
Herefter kan vi lave en mere detaljeret prioritering. Den baseres på en kombination af hvor stor effekten ved optimeringen af et element er, hvor lang tid det tager at se effekten og hvor mange resurser det koster.
Men en sådan SEO-Analyse og prioritering har du et seriøst og meget håndgribeligt grundlag for den bedst mulige optimering af dit website.
Kan det betale sig at lave en SEO-Analyse?
Det korte svar er et rungende ja!
Det koster naturligvis noget at lave en god SEO-analyse og prioritering – men det modsatte, bare at kaste sig hovedløst ud i optimeringen, kan hurtigt blive endnu dyrere.
Nedenfor kan du se et godt eksempel på, hvad der skete for en af vores kunder, der fik lavet en SEO-Analyse og efterfølgende gik igang med at udføre de anbefalede forbedringer. De var ikke knap nok helt færdige med “must have” listen da de havde fået fordoblet deres synlighed i Google!
Skal vi hjælpe dig?
Vi kan også hjælpe dig med at gøre din virksomhed mere synlig i Google. Kontakt os via formuleren nedenfor, via email: info@waimea.dk eler ring på 70 22 80 82 og få en uforpligtende snak med en af vores konsulenter.
Skriv en kommentar