Hvad betyder Quality Score ?
Quality Score er et begreb Google opererer med i forhold til Google Adwords. En websides Quality Score, er en vurdering af den pågældende side i forhold til den annonce der peger på siden.
Quality Score gives til en annonces target side, altså den webside man ankommer til ved klik på en Google Adwords annonce. Følgende elementer indgår i Quality Score:
- Sidens indhold skal være unikt og relevant i forhold til keyword og annoncetekst
- Load tid (siden skal loade hurtigt)
- Høj klikfrekvens på annoncen (høj CTR)
- Meta data og title skal være relevant i forhold til keyword og annoncetekst
Quality Score er vigtig både i forhold til om Google vil vise annoncen og for den pris der betales per klik. Jo højere Quality Score, jo lavere pris for samme position. Med andre ord: Hvis to annoncører på Google Adwords har sat budprisen ens, f.eks. 5,- kr. vil den annoncør som har bedst Quality Score på sin target side, ligge øverst.
Ud over at en target side tildeles en Quality Score, bruges Quality Score også som et mål for relevansen af dit keyword i forhold til din annoncetekst.
Skriv en kommentar