Koster en hjemmeside virkelig kun 50 kr?
Du kan I dag købe en hjemmeside for næsten ingen penge. Ja, nogle hjemmesider kan du endda få helt gratis. Så på overfladen kunne det tyde på, at man som virksomhed kan klare alt det der Internet-pjat for ret beskedne beløb.
Sandheden er desværre ikke helt så simpel!
Faktum er, at en hjemmeside i sig selv så godt som ingen værdi har. Det skal være en god hjemmeside, med indhold der inspirerer, fastholder og konverterer de besøgende, og ikke mindst markedsføring der gør, at der overhovedet kommer nogle på besøg.
Men lad os se lidt nærmere på, hvad din hjemmeside skal inkludere for at have en reel værdi for din virksomhed -stor som lille, og hvordan du kan få det …
En god hjemmeside
Det første du skal have på plads er en teknisk god hjemmeside – en god platform for publiceringen af dine websider.
Der er i praksis uendelig mange muligheder. Mange af dem er heldigvis gode. De fleste vælger i dag en eller anden form for publiceringssystem (også kaldet CMS – Content Management System).
Men et CMS er bare en skal – en rammer for opbygningen af din hjemmeside. Det er ingen garanti for en teknisk god hjemmeside. Selv hvis du vælger verdens mest udbredte CMS WordPress (der p.t. bruges af over 25% af alle hjemmesider i verden!) kan du ikke være sikker på, at din hjemmeside bliver god.
Alle CMS kræver nemlig, at de opsættes rigtigt, at der installeres de rigtige features og at løsningen optimeres. Sådan fødes systemet ikke. Så hvis du bare laver en normal installation på et billigt webhotel, så ender du med en langsom hjemmeside, der ikke overholder de tekniske standarder og formater, som er nødvendige i dag for, at klare sig i dag.
Blandt de ting der som oftest mangler kan nævnes:
- At hjemmesiden er hurtig nok
- At hjemmesiden er mobilvenlig nok
- At AMP og Facebook Instant Articles understøttes
- At der er implementeret Schema og Social META-tags
- At hjemmesiden er helt fri for Duplicate Content
Og hvor meget koster det så at lave?
Det kommer naturligvis helt an på hvem der laver det. Men hvis alt det tekniske skal være 100% på plads, så kan det godt tage, selv en kvalificeret udvikler, et stykke tid at få på plads.
Indhold der virker
Ovenpå den gode tekniske platform, skal der så laves noget indhold, der inspirerer, fastholder og konverterer de besøgende. I praksis overstiger omkostningen til dette i reglen langt det, som det koster at levere selv en helt perfekt teknisk platform.
Indhold består naturligvis først og fremmest af tekster, men også billeder, video og andre formater kan spille ind.
En anden vigtig faktor er hvordan indholdet præsenteres. Det skal kunne læses både af dem der ikke gider læse så meget, og af dem der ikke bliver overbevist før de får alt at vide.
Og når du så har fået overbevist de besøgende om, at de skal handle med dig, så skal det være let at gennemføre handlen, eller få fat i dig. Folk er forbandet utålmodige og hvis de skal lede for længe (hvilket vil sige bare få sekunder) efter en købsknap eller kontaktinformationer, så taber du rigtig mange.
Det er en kunst at skrive godt indhold, der sælger og designe sider der konverterer de besøgende til kunder. Det er tidskrævende og dyrt at tage fejl.
Effektiv markedsføring er afgørende
Med en teknisk perfekt platform og super godt indhold er du langt, men hvis der ikke kommer nogle og besøger din hjemmeside, så har det jo ingen værdi. Mange glemmer desværre, at afsætte de nødvendige midler til markedsføring i planlægningen af deres hjemmeside.
Markedsføring er en løbende opgave. Måned for måned skal der bruges resurser på det. På lang sigt ender markedsføring derfor næsten altid med, at blive den absolut største udgiftspost for en hjemmeside.
Det kan hurtigt blive uoverskueligt. Der skal laves SEO, linkbuilding og måske annonceres i f.eks. Google AdWords. Det kræver viden, tid og budgetter. Det er de færreste der har den viden der skal til og hvis du selv kaster dig ud i det kan det let gå galt. Resultatet kan være en masse spildte penge og tid og ikke de besøgende du havde håbet på.
Så, koster en hjemmeside virkelig kun 50 kr?
Nej, ikke hvis man medregner alt det som er nødvendigt for, at en hjemmeside faktisk har værdi:
- En teknisk perfekt platform
- Indhold der virker
- Effektiv markedsfring
At købe alt dette hos forskellige leverandører kan hurtigt løbe op og hvad endnu værre er, så risikerer du at den ene part sender aben videre til den næste, når det ikke virker – når resultaterne udebliver.
Med Waimea Business har vi samlet løsningen under et tag, så enderne hænger sammen. Det er os der er ansvarlige hele vejen igennem for, at din løsning virker – at din hjemmeside faktisk giver flere kunder.
Prisen på en Waimea Business løsning starter ved kun 1.995 kr. pr. måned. Det er mindre, end de fleste betaler for linkbuilding alene.
Ring på 70 22 80 82 i dag, eller skriv på business@waimea.dk og lad os få en uforpligtende snak om dine ønsker og behov.
Skriv en kommentar