Iværksættere og små virksomheder fortjener bedre hjemmesider
En af de ting, der har inspireret os til at udvikle Waimea Business – og som måske ikke har været kommunikeret så klart indtil nu, er et oprigtigt ønske om, at forbinde to ender i samfundet, som desværre alt for sjældent mødes: De højtuddannede og dyre eksperter i den ene ende – og iværksætterne og de mindre virksomheder i den anden.
Med Waimea Business vil vi gerne give vores beskedne bidrag til, at forbindelsen styrkes og at mindre virksomheder får adgang til mere af den ekspertviden, som de kun i meget lille grad ellers har haft råd til.
Har du også brug for en hjemmeside, der skaber flere nye kunder? Du kan læse mere om Waimea Business her – eller ringe til os på 70 22 80 82 og få en uforpligtende snak om dine behov.
Internettet er blevet voksent
Dengang i midt-90’erne, da World Wide Web var helt nyt var vi alle amatører. Ingen vidste rigtigt hvad der virkede og hvorfor. Vi eksperimenterede os frem, barnligt, legende og anarkistisk.
Nogle af os kunne programmere, nogle havde grafisk baggrund og andre, som jeg, en mere kommunikativ og kunstnerisk tilgang til det her nye medie. Men dybest set var vi alle fælles om, at vide meget lidt om hvilke resultater vi kunne skabe og hvordan.
Nu er der gået godt 20 år, internet er blevet en videnskab de underviser i på universiteterne, programmørerne har fået bedre og mere målrettede, avancerede værktøjer og standarder, grafikerne har lært at man ikke bare kan lave en online tryksag og os kommunikations- og marketingfolk har erfaret, hvordan man bedst og mest effektivt skaber forbindelse til online forbrugerne, fastholder, engagerer og konverterer dem til kunder.
Internettet er, på godt og ondt, blevet voksent.
Det gode er, at vi i dag ved hvordan man skaber og driver gode, brugervenlige forretninger på nettet. Det er blevet en videnskab, som man kan tilegne sig og mestre, som så meget andet.
Det knap så positive er, at denne professionalisering samtidig har skabt en langt større afstand mellem dem der kan og har råd til, at hyre os der ved hvordan man gør – og dem som ikke har. Indgangsbarrieren er steget.
I 1995 var det f.eks. relativt let, at lave en søgemaskine, der var bedre end de andre og det kostede ikke så meget. For nogle få millioner og en lille håndfuld nørder, kunne man skabe global opmærksomhed. I dag kræver det samme milliarder i investeringer, tusindvis af eksperter og mange års hårdt arbejde. Og selv med det i baggagen er det svært.
Det samme gør sig gældende for alle jer, der bare har brug for en anstændig repræsentation på nettet eller en lille webshop. I internettets barndom var det meste noget skidt, så at lave noget der var ligeså godt som gennemsnittet, eller lidt bedre, var ikke så svært. Det var dengang AltaVista med stolthed kunne fremvise verdens største søge-indeks med 20 millioner sider – 20 millioner globale konkurrenter. I dag tælles antallet af indekserede sider – dine konkurrenter, i de største søgemaskiner i tusinder af milliarder sider.
Tekniske krav til en hjemmeside er eksploderet
Da jeg selv startede med at rode med hjemmesider i den sidste halvdel af 90’erne var HTML en meget simpel standard og der var meget få øvrige tekniske krav, der skulle overholdes. Jeg fik et job som programmør – noget som de fleste ville grine af i dag, hvis de vidste hvor lidt jeg faktisk kunne.
Siden da er der kommet mere og mere avancerede CSS-versioner, Javascript, Schema.org, Social META-tagging, Hreflang, CANONICAL-tags og skærpede krav omkring duplicate content, hastighed osv – for bare at nævne lidt af alt det, en moderne hjemmeside skal leve op til.
I dag kommer man ikke bare lige ind fra gaden og programmerer en hjemmeside, der kan klare sig i den stærkt stigende konkurrence. Det kræver ekspertviden, som de færreste almindelige iværksættere og mindre virksomheder besidder selv.
SEO kræver ekspertviden
Det samme gælder SEO. Dengang i 90’erne var det relativt enkelt at gennemskue søgemaskinernes simple algoritmer med “reversed engineering”. De enstrengede algoritmer var ikke så svære at afdække og optimere til.
Jeg skrev min første bog om SEO i 1998 og på trods af de kun 87 (ganske vidst tætpakkede) sider indeholdt den det meste af det du skulle vide for at klare dig i søgemaskinerne dengang. I 2009 skrev jeg bogen SEO 2.0 med over 1.400 sider og selv med den absurde størrelse var der mange detaljer jeg ikke kunne få med. Og det er ikke blevet enklere siden da!
Selvom jeg nu har beskæftiget mig professionelt med søgemaskiner i 20 år må jeg erkende, at det er blevet så kompliceret, at jeg ikke kan det hele selv. Jeg har måtte ansætte eksperter, der kan fylde hullerne ud, så vi tilsammen kan skabe de resultater vores kunder forventer.
Det er ikke underligt, at mange iværksættere og mindre virksomheder synes det er utrolig svært at få succes i Google. Det er det!
Waimea Business – ekspertløsning på samlebånd
Med Waimea Busines har vi pakket den ekspertviden vores team har erhvervet, gennem uddannelse og mange års professionelt arbejde, ned i et samlet produkt, til en pris hvor alle kan være med.
Med en Waimea Business løsning får du:
- En lynhurtig og mobilvenlig hjemmeside
Udover, at være meget hurtig og optimeret til både computere, tablets og mobiltelefoner er den helt fri for duplicate content og andre indekseringsbarrierer, indeholder alle de koder, der er nødvendige og har indbygget de administrative features der gør den løbende optimering mulig.
. - Professionelt skrevet og optimerede tekster
Ikke bare på den tekniske front er der sket en udvikling. Det gælder også for indholdet. Store og dominerende virksomheder ansætter dygtige tekstforfatter, der ikke alene kan skrive et ordentligt og korrekt dansk, men som også har forstand på, hvordan det optimeres til både bedre konverteringer og søgemaskineoptimering. Med Waimea Business får du tekster i en kvalitet, som kan konkurrere med de største af dine konkurrenter. Det giver troværdighed, autoritet og flere nye kunder.
. - SEO, linkbuilding og online markedsføring
Det er desværre ikke nok, at have en fin hjemmeside, der overholder alle tekniske standarder og har godt og engagerende indhold. Der skal også skabes autoritet gennem linkbuilding og dit site skal registreres de rigtige steder. Alt dette er inkluderet i den lave månedlige ydelse på en Waimea Busines løsning. Det skaber synlige resultater.
. - Enkel og overskuelig effektmåling
Med Waimea Business får du adgang til dit helt egen Client Center, hvor du kan følge med i hvordan det går for dit website – både i forhold til Google rankings, trafik og henvendelser. Selv telefonopkald måler vi, så du kan se hvem der har ringet til dig og aflytte de samtaler du har haft.
Hvad koster Waimea Business?
Prisen starter på kun 1.995 kr. pr. måned. Dertil kommer et mindre opstartsgebyr afhængigt af hvor mange optimerede emnesider du vil have. Du kan se en samlet prisliste her.
Knap 2.000 kroner om måneden synes du måske lyder af mange penge, men så er det måske fordi, at du ikke regner det hele med – alt det som du inklusiv i prisen får med en Waimea Business hjemmeside, og som er absolut nødvendigt for at få success med den.
Omkostningerne ved at lave og vedligeholde en ny og effektiv hjemmeside kan man skitsere på følgende måde:
- Hvor meget det koster at lave hjemmesiden
- Hvor meget det koster at skrive indholdet
- Hvor meget det koster at vedligeholde og markedsføre den færdige hjemmeside
Specielt det sidste er en udgiftspost, som mange desværre glemmer – og det er, alt i alt klart det som koster mest på sigt.
En hjemmeside kan i princippet laves for nogle få tusinde kroner – og opefter. Men næsten ingen af de hjemmesider der laves til den pris har alle de tekniske features, som den skal have i dag. Som regel oplever vi med billige hjemmesider store problemer med hastighed, duplicate content, manglende Schema.org, Social Meta-tagging og mobiloptimering.
Med Waimea Business får du en teknisk perfekt hjemmeside, som du ikke efterfølgende skal bruge en masse ekstra penge på teknisk optimering af. Og ikke nok med det – sker der ændringer, som kræver tekniske forbedringer følger de med i prisen. Det får du ikke pludselig en ekstraregning for.
Med i prisen er også al den løbende optimering. Særligt med SEO kan det hurtigt blive en større omkostning, hvis du selv skal betale for det. Hvis du skulle hyre os, som konsulenter, eller et andet SEO-bureau kommer du ikke langt for under 2-3.000 kroner om måneden – for SEO eller linkbuilding alene. Med Waimea Business får du både det, selve hjemmesiden og alt indholdet med fra under 2.000 kr.
Ikke overraskende at så mange allerede har valgt en Waimea Business løsning …
Ring til os på 70 22 80 82 og få en uforpligtende snak om dine behov
Skriv en kommentar