Gratis overvågning af alle dine eller dine kunders websites på SEO Monitor
Vi er blevet opmærksomme på, at ikke alle brugere af SEO Monitor er klar over, at de kan overvåge flere websites . Altså ikke bare flere (op til 10) konkurrenter til dit website – men en helt uafhængig overvågning af flere forskellige websites, med hver sit tilførende set af keywords, konkurrenter og andre settings.
Når du logger ind vil du på forsiden se dem alle med angivelse af den nuværende Visibility Score. Nedenfor kan du se et udsnit af, hvordan det ser ud hos mig (jeg har udvisket navnene på de sites jeg overvåger)
De “warnings” du også kan se ovenfor, kører i test nu, men vil snart blive frigivet til alle. Mere om det meget snart.
Hvis ikke, så kan du tilmelde dig helt GRATIS her
Jeg synes det giver et rigtig godt overblik. I et enkelt view kan jeg se hvilke af mine websites – eller kunders websites, der klarer sig godt og skidt. Hvis jeg så gerne vil se lidt nærmere på udviklingen for et enkelt website, eller årsager til ændringerne, så er det bare at folde punktet ud, så får du dette …
Har du flere afdelinger? Overvåg dem hver for sig
Hvis din virksomhed og et website er opdelt i klart adskilte afdelinger – det kan f.eks. være de lande du arbejder i, fagområder osv. – så kan det være en god ide, at sætte overvågning op separat for hver af dem. For så kan du hurtigt sammenligne dem (som du kan se ovenfor), og du kan definere hvert deres sæt af keywords og konkurrenter.
Har du flere websites?
Det samme gælder, hvis du har flere websites. Ved at opsætte overvågning af dem alle, kan du hurtigt få et samlet overblik. Og ja, det er stadig gratis, selvom du tilføjer flere.
Har du kunder? Så overvåg dem alle med SEO Monitor
Du er også meget velkommen til at tilføje alle dine kunder til SEO Monitor. Også selvom du helt eller delvist skulle konkurrere med os.
Alle er velkomne, for vi tror oprigtigt på, at jo større gennemsigtighed vi kan være med til at skabe i branchen, jo bedre er det for alle parter.
Giv andre adgang til dine SEO Monitor-rapporter
Uanset om det er kunder du har sat overvågning op af, eller din virksomheds egne sites, så er det rart at kunne give andre adgang til at se dem. Og det kan du naturligvis også i SEO Monitor.
Brugersystemet virker meget på samme måde, som du kender det fra f.eks. Google.
En konto er knyttet til din email. Under en konto kan du så oprette overvågning af et, eller flere, websites, eller du kan få adgang til andres, hvis de giver dig adgang.
Tilsvarende kan du give andre adgang til de websites, som du opsætter overvågning af. De kan tilføjes enten som Managers eller Administrators. Managers kan kun se rapporterne. Administrators har adgang til alt, også redigering af websitets indstillinger (keywords, konkurrenter osv).
Du kan tilføje, rette of fjerne brugere fra din SEO Monitor overvågning af et website i bunden af Manage Site & User siden.
Når du skal tilføje en ny bruger, så spørg lige denne inden, om de allerede har en SEO Monitor konto og i givet fald, hvilken email de bruger – så du kan invitere dem på den rette.
Når du har tilføjet en ny bruger tjekker systemet om der allerede er oprettet en konto på den email, som du har angivet. Er der det, så gives der automatisk adgang, og brugeren får besked. Hvis brugeren ikke allerede findes, så sendes en invitation til oprettelse, hvorefter brugeren kan få adgang.
Men bare rolig! Du skal ikke gøre andet, end at tilføje brugeren – så klarer systemet resten for dig 🙂
Det er en superfin tjeneste til at få et hurtigt overblik 🙂
Når du skriver “Hvis din virksomhed og et website er opdelt i klart adskilte afdelinger…” er der så nogle tekniske krav, fx at det ligger på forskellige subdomæner, eller er det nok at det ligger i forskellige “mapper” (domæne.dk/afdeling1/ vs domæne.dk/afdeling2/) – ?
Tak 🙂
Det er klart lettest at adskille “afdelinger” i SEO-målinger, hvis de ligger på hvert deres domæne eller subdomæne. Men du kan også godt gøre det på folder niveau – der er blot noget af den data vi indsamler, der altid vil være på domæne niveau og dermed påvirke på tværs af afdelingerne – som f.eks. links.