Skal domænenavn og firmanavn være det samme?
Der kan være mange gode grunde til at få fat i domæner med dit firmanavn, ikke mindst for at beskytte det mod udnyttelse af andre, men i forhold til SEO er det så godt som uden betydning.
Uanset om du har dit firmanavn i domænet eller ej, vil det nemlig som regel være relativt let, at få dit website til at ranke på netop dit firmanavn. Så det behøver du ikke bekymre dig så meget om. Det, der er svært at ranke på er i højere grad alle de mere generelle ord folk bruger for, at finde dét dit firma nu engang tilbyder.
Har du i forvejen et stærkt varemærke er det naturligvis en stor fordel, at få fat i et domænenavn der matcher. Men det er ikke for søgemaskinernes skyld. Det er fordi at brugerne forventer det. Irma skal naturligvis kunne findes på Irma.dk, SAS på sas.dk og Carlsberg på Carlsberg.dk og det gør de også.
Alle tre firmaer er jeg dog 100% sikker på også ville ranke i toppen af Google på deres firmanavn, selvom deres domæne ikke havde været identisk med deres firmanavn.
Skriv en kommentar