Hvordan skriver jeg de bedste TITLE-tags?
Optimering af TITLEs er en kombination af at skrive kort og præcist til søgemaskinerne og alligevel appellerende til brugerne, som skal blive nysgerrige eller på anden måde fanget af titlen. Det svarer lidt til at skrive overskrifter til rubrikannoncer.
Brug nedenstående tips, når du udformer dine TITLEs …
- Inkluder sidens vigtigste keyword(s).
- Sørg for at der er en klar ”call to action”. Altså noget der får din målgruppe til at ville. klikke sig ind og se noget mere.
- Skriv kort og præcist. Folk læser ikke TITLEs, de ”scanner” dem.
- Hvis du er i tvivl, så test dine titler. Skriv dem ud og vis dem til folk i målgruppen.
Jeg kan i øvrigt anbefale bogen ”Hypnotic Writing” af Joe Vitale, der giver rigtig mange gode tips til, hvordan man skriver så man fanger brugerne. Den er ganske vist på engelsk, men meget af den menneskelige psykologi, der ligger til grund for den, kan sagtens overføres til dansk.
http://www.amazon.com/Hypnotic-Writing-Seduce-Persuade-Customers/dp/0470009799
Skriv en kommentar