Hvordan optimerer jeg bedst mit website til flere lande og sprog?
Der er mange muligheder, som i princippet kan være lige gode i forhold til SEO. De mest almindelige løsninger er:
- Lande i foldere
Du vælger et land/sprog som er dit hovedsprog. Dette placeres i roden af dit domæne, så når man taster www.DitDomaine.dk, kommer man ind på forsiden af dit website på det valgte hovedsprog.De andre lande/sprog som dit website eksisterer på, placeres så i hver sin folder med en forkortelse for hvert land eller sprog. For eksempel således:DitDomaine.dk Hovedsprog
www.DitDomaine.dk/eng/ Engelsk
www.DitDomaine.dk/de/ Tysk
www.DitDomaine.dk/se/ Svensk - Lande på sub-domæner
Du vælger et land/sprog som er dit hovedsprog. Dette placeres i roden af dit hoved-domæne, så når man taster www.DitDomaine.dk, kommer man ind på forsiden af dit website på det valgte hovedsprog.De andre lande/sprog som dit website eksisterer på placeres så på hvert sub-domæne med en forkortelse for hvert land eller sprog – for eksempel således:DitDomaine.dk Hovedsprog
en.DitDomaine.dk Engelsk
de.DitDomaine.dk Tysk
se.DitDomaine.dk Svensk - Lande på lokale domæner
Du vælger et domæne for hvert land og placerer den rette sprogversion derDitDomaine.dk Dansk
www.DitDomaine.com Engelsk
www.DitDomaine.de Tysk
www.DitDomaine.se Svensk
Ulempen ved de sidste to løsninger er, at det kræver flere links, da hvert af domænerne (eller sub-domænerne) opfattes af søgemaskinerne som selvstændige websites, der hver især kræver en vis mængde gode links for at blive ordentligt synlige i søgemaskinerne. Så de løsninger bør du kun anvende, hvis du har ressourcerne til det.
Skriv en kommentar