Hvorfor tror søgemaskineeksperter at de er så skide kloge?
Fordi vi er det! I hvert fald relativt set i forhold til de gamle tørvetrillere i markedsføringsbranchen, der stadig ikke har fattet en skid af hvad markedsføring i søgemaskiner for alvor går ud på.
Spøg til side. Se på resultaterne: Markedsføring online, og i særlig grad i søgemaskinerne, vinder enorme markedsandele år for år på bekostning af de gamle medier og markedsføringsmetoder. I august 2009 blev UK det første land i verden, hvor der bliver brugt mere på markedsføring online end på TV.
Mange af os, der har mest erfaring med SEO, har hentet vores erfaringer i et internationalt miljø. Det har vi gjort fordi danske og mange andre små landes SEO-miljøer var ganske enkelt så godt som ikke eksisterende for 10-12 år siden.
I de internationale miljøer (særligt i USA), er der en tradition for at være lidt mere udfarende, end vi normalt er her i Danmark. Den stil har nok smittet af på mange af os i branchen. Hvis det så, af nogle danskere, kan opfattes som om vi spiller skide smarte (som mange jo også tit beskylder amerikanerne for), så må vi jo leve med det, men jeg synes faktisk ikke det er så slemt.
Skriv en kommentar