Skal jeg vælge AdWords eller organisk optimering?
Det bedste valg er som regel ikke enten eller, men både og! Der er fordele og ulemper ved både organisk søgemaskineoptimering og AdWords.
Ved at anvende både AdWords og SEO opnår du en mere dominerende dækning i søgemaskinerne. Det giver næsten altid flere relevante besøg. Er disse besøg profitskabende for dig, så er det dumt at skære det ene ben bort.
Naturligvis kan der opstå en hvis grad af kannibalisering, så du betaler for kliks i AdWords, som du kunne have fået gratis i de organiske resultater. Hvis bare du sørger for, at holde skarpt øje med, at alle dine keywords skaber den ønskede værdi, så bør du dog ikke lade dig skræmme af kannibaliseringseffekten.
Det kan være en god ide at starte med AdWords, når du går i gang med markedsføring i søgemaskiner. For med AdWords kan du hurtigt teste hvilke keywords, der giver den bedste værdi for dig og så bruge den viden i din organiske søgemaskineoptimering.
Ved at bruge både AdWords og SEO er du også mere sikker på altid at være synlig på dine vigtigste keywords, uanset om du dukker op det ene, det andet eller begge steder.
Skriv en kommentar