Kan SEO betale sig?
Ja, for langt de fleste virksomheder kan det betale sig at ofre lidt eller mange ressourcer på organisk søgemaskineoptimering SEO, men naturligvis er der undtagelser.
Derfor skal du i forhold til SEO opføre dig ligeså professionelt, som du ville med al anden markedsføring.
Dine SEO kampagner skal optimeres og vedligeholdes, så du får det maksimale ud af dem, og du skal droppe at bruge ressourcer på de dele, der ikke giver de ønskede resultater.
Mange opfatter SEO som ”gratis trafik”, men det er det ikke i mine øjne, for det kræver tid. Din tid. Eller andres tid (som du betaler for). Tid er penge og hvis ikke den tid du bruger på SEO giver et rentabelt afkast, så er det forretningsmæssigt spild af tid.
Men som sagt kan det godt betale sig for de fleste at bruge noget tid og nogle ressourcer på SEO. Din udfordring er at finde ud af, hvor meget det kan betale sig for lige netop dig, at ofre på det. Det kan kun tiden, lidt markedsanalyser og praktisk erfaring med sikkerhed fastslå.
Skriv en kommentar