Jeg har fået lavet sådan nogle ”SEO Sider” – er det godt?
Måske, måske ikke. Det kommer helt an på, hvordan siderne ser ud, og hvordan de vil blive opfattet af søgemaskinerne.
Mange såkaldte ”SEO sider” (eller ”doorway pages”, information pages”, ”zebra pages” eller hvad folk nu lige finder på at kalde dem) lider alvorligt under, at være alt for fokuseret på søgemaskinerne og for lidt på brugerne.
Dertil kan komme, at mange af disse ”SEO sider” bruger teknikker, der kan øge risikoen for, at søgemaskinerne opfatter dem negativt.
Og netop fordi disse ”SEO sider” ikke altid er for kønne at se på, eller særlig velskrevne, så gemmes de ofte væk i en fjern afkrog af dit website – evt. med nogle skjulte links til dem fra for eksempel forsiden. Dette vil dog blot gøre det endnu mere tydeligt for søgemaskinerne, at det er noget skidt.
Men hvis dine ”SEO sider” i virkeligheden blot er nogle gode sider med valide informationer, som dine brugere virkelig har brug for, og blot har den lille forskel at teksterne og koden på siderne er særligt godt optimeret til lige de keywords den helst skal ranke på, så behøver der bestemt ikke være noget galt med dem. Er det sider, du med stolthed inkluderer i dit websites almindelige navigation, så er de sikkert helt fine.
Skriv en kommentar