Hvor mange besøgende kan jeg få fra søgemaskinerne?
Det er meget forskelligt fra website til website. Det afhænger helt af det enkelte marked, hvad det er for en type website, og hvor godt det er optimeret.
Og i virkeligheden er mængden slet ikke så interessant i sig selv. Det vigtigste er værdien af de besøg fra søgemaskiner, som du får og værdien af din synlighed i søgemaskinerne.
Dertil kan så komme en vurdering af, hvor god din dækningsgrad og dominans er i markedet. Altså, hvor synlig du er i forhold til dine konkurrenter. For de fleste er det et vigtigt mål i sig selv, at blive så dominerende som muligt.
Jeg har arbejdet med virksomheder indenfor stærkt specialiserede industrielle områder, som var fantastisk godt tilfredse med nogle få hundrede besøg om måneden, da hvert eneste kvalificerede lead, der førte til et salg gav dem ca. $5 millioner i omsætning. For sådan en virksomhed kan 2-3 kvalificerede leads pr. måned være en kæmpe succes!
Nogle af de største danske websites, jeg har arbejdet med, har fået flere millioner besøg hver måned fra søgemaskiner på hundredetusinder af variationer af keywords. De amerikanske websites jeg har arbejdet med kan få meget mere, men de tjener så typisk også de fleste af deres penge på reklamer eller online salg af væsentligt billigere varer end de industrielle virksomheder, så hvert besøg har naturligvis langt fra samme værdi.
Skriv en kommentar