Kundecase – Boligadvokat24
Målrettet SEO-strategi i et konkurrencepræget marked
Som boligadvokat skal man være tilstede dér, hvor kunderne er. Ofte går et boligkøb stærkt – og derfor er det også helt centralt at være tilgængelig og stå klar med boligrådgivning på de platforme, kunderne efterspørger.
Boligadvokat24 er en landsdækkende boligadvokat, der over telefon, mail og Skype hjælper deres kunder sikkert igennem hele boligprocessen. Branchen er præget af høj konkurrence med mange landsdækkende aktører. Derfor er der brug for en synlighed, når potentielle kunder søger efter en boligadvokat, der kan hjælpe med at få boligkøbet helt på plads.
Da Boligadvokat24 indgik et samarbejde med Waimea, gik vi i gang med at undersøge, hvilke områder der ville være mest frugtbare for en øget synlighed og tilgængelighed. Det gik hurtigt op for os, at der var brug for en all-around SEO-strategi for at genere flere og nye leads via søgemaskinerne.
Et hurtigt mobiloptimeret site gør det nemt for brugerne
Flere og flere bruger deres smartphone, når de researcher om emner, tjenester og produkter. Derfor er det vigtigt at have en mobiloptimeret hjemmeside, der er tilpasset brugernes behov, og som er nem at navigere rundt i på farten. Ved at integrere en hjemmeside med AMP (Accelerated Mobile Pages), får man en mobilvisning, der er markant hurtigere end klassisk visning, og indholdet tilpasser sig automatisk til de forskellige devices.
Hastigheden er en af de faktorer, som medtages i den samlede score, når Google ranker den samlede SEO-indsats på et givent site. Derfor var det også en relevant overvejelse, da vi fandt frem til de respektive fokusområder i forhold til Boligadvokat24. Det er nemlig kun et plus at møde folk med en hurtig og brugervenlig hjemmeside, der hvor de er – og når de er klar til at handle; på farten til og fra arbejde eller når der er et ledigt øjeblik. Det handler om tilgængelighed.

En veldesignet hjemmeside med brugeren i fokus
Da vi designede den nye hjemmeside for Boligadvokat, havde vi fokus på brugeroplevelsen og brugervenligheden. Den skulle være enkelt opbygget, så brugeren hurtigt kan finde frem til den ydelse, der søges efter.
”Vi er meget tilfredse med designet. Særligt det lidt strammere og mere eksklusive look er vi glade for. Fremhævningen og designet af vores headpoints på forsiden, synes vi også fungerer rigtig godt”.

På undersiderne er der fokus på kerneydelserne med links til priser samt call to action i form af telefonnummer, mail og kontaktformular. På den måde inviterer siden til aktion, når brugen er klar til at handle. Jo færre klik, jo større chance for et salg.
”Dialogen i processen har været super fin under megen tilgængelighed. Der har været forklarende processer med en fin underbygning af netop de valg som skulle gøres i forbindelse med designet af den ny hjemmeside”.
Unikt indhold giver større autoritet i Google
Boligadvokat24 var i den heldige position, at de allerede havde en masse godt og informativt indhold fra den gamle side. Her taler vi tekster med unikt indhold på minimum 300 ord.
På mange af siderne havde de allerede gode placeringer, som vi naturligvis ville bibeholde på den nye side, men der var flere vigtige søgeord, som der havde stort potentiale for endnu bedre placeringer i søgemaskinerne. For at understrege vigtigheden af de centrale søgeord blev der optimeret eller forfattet helt nye tekster. Ud fra teksternes indhold og tema fik Boligadvokat24 også en brugervenlig menu med et overblik over alle deres ydelser.
”Vi har selv leveret en stor del af teksterne fra den gamle hjemmeside, men dem, der er omskrevet og forfattet på ny, er gjort med succes”.
Ved at skabe unikt indhold med vægt på centrale ydelser og vigtige søgeord, er der et mere fordelagtig grundlag for at Google finder indholdet relevant og af en høj kvalitet. Unikt indhold var for Boligadvokat24 også helt grundlæggende set i forhold til den store konkurrence og de mange udbydere på markedet.

Der er mange tangenter at spille på i forhold til SEO-optimering. Hos Boligadvokat24 var et bredt fokus centralt for et godt resultat. Både teknisk og tekstlig SEO var redskaber mod en stærk hjemmeside, gode søgeordsresultater og et domæne med autoritet.
En aftale med Waimea indeholder naturligvis løbende opfølgning på resultater samt rettelser efter behov. Det betyder, at hjemmesiden altid står skarp og opdateret med den nyeste information:
”Vi er særligt glade for at når vi har ændringer til hjemmesiden hvad enten det gælder tekster, priser mv så bliver de ændret ganske hurtigt”.
Vil du have en flot, brugervenlig og SEO-optimeret hjemmeside? Der samtidig er tilpasset desktop og mobile devices? Så ring til os på Tel.: 71995859 og hør mere om dine muligheder.