Efter 10 år fik Bjelkebyg en hjemmeside
Bjelkebyg har aldrig haft en hjemmeside. I 10 år har Rolf Pedersen, der driver virksomheden ønsket det, men det var først da Waimea overtog ansvaret, at det endelig blev til noget.
Rolf har i mere end 30 år arbejdet som tømrer og i mange år drevet sin egen lille virksomhed. Mange kender ham derfor allerede som en god og pålidelig håndværker, så han har i mange år fået en løbende, naturlig strøm af nye kunder – helt uden markedsføring.
Men i takt med en øget konkurrence i markedet og en ambition om, at vækste Bjelkebyg lidt mere – så der måske kunne blive plads til at ansætte en ekstra mand, var der efterhånden ved at være behov for en god hjemmeside.
De fleste mennesker finder i dag en håndværker, enten ved at spørge gode venner om de kender en, eller ved at søge i Google. Næsten alle ender med også lige at tjekke Google og hvis ikke du findes der, så ringer de måske slet ikke til dig.
Rolf har som sagt et godt ry, så han får mange henvendelser gennem venner. Men uden hjemmeside er der ingen der finder ham i Google – alle dem, der ikke i forvejen kender Rolf.
Bjelkebygs ønsker til hjemmesiden
Bjelkebyg ønskede en simpel hjemmeside, der på en enkel og troværdig måde kunne overbevise potentielle kunder om, at Bjelkebyg og Rolf er den rette til at løse deres opgaver.
Målet med hjemmesiden er, at skaffe flere leads.
Hjemmesiden skulle naturligvis virke på mobiltelefoner, være hurtig, se godt ud på Facebook og Twitter når link til den deles og ikke mindst være mulig, at finde i Google på de vigtigste søgeord.
Indholdet – helt præcis hvilke undersider der skulle laves, vidste Rolf ikke, men det gjorde ikke noget, for det hjalp Waimea med at finde ud af.
Udvikling af den nye hjemmeside
Hjemmeisden er opbygget omkring 6 områder, som Bjelkebyg er særligt stærke på. Emnerne hjalp SEO-rådgiverne på Waimea med at definere, ud fra research af målgruppes søgeadfærd.
Waimea foreslog et design, som på en enkel og elegant måde præsenterer virksomheden. Designet og siderne blev tilpasset de ønsker der var, indenfor de mulige rammer. Indholdet blev herefter skrevet og billeder fundet frem, siderne blev sat op og justeret, så de fremstår lækkert og indbydende.
Det færdige resultat er en flot, lynende hurtig, mobilvenlig og enkel hjemmeside, som er let at finde rundt på og hvor alle meget let, uanset hvor på hjemmesiden de er, kan se kontaktinformationer til Bjelkebyg. Det giver flere henvendelser fra potentielle kunder.
Markedsføring af hjemmesiden
SEO – almindelig søgemaskineoptimering, er inkluderet i Waimea Business og er et meget centralt element i alle løsninger. Det er vigtigt, at dine potentielle kunder kan finde din virksomhed i Google.
Men SEO tager tid. Man kommer ikke nødvendigvis til tops i Google før der er gået 6-12 måneder. I den tid – og måske også bagefter, kan det derfor være en god ide at supplere med bl.a. Google AdWords annoncer.
Bjelkebyg har valgte i første omgang at afsætte et mindre budget til Google AdWords. Det er et klogt valg, der sikrer besøg på den nye hjemmeside, fra potentielle kunder, allerede fra første dag.
Pris for hjemmesiden
Bjelkebyg valgte en Waimea Business standard løsning. Prisen for oprettelse var derfor kun 4.995 kr. og herefter 1.995 kr. om måneden alt inklusiv. Eneste ekstra omkostninger er de annoncer i f.eks. Google, som Bjelkebyg vælger at tilkøbe.
Overvejer du selv en ny hjemmeside?
Udfyld nedenstående formular, så kontakter vi dig med et helt uforpligtende tilbud